Mindfulness Uitdaging Dag 29.

Zoals je weet, is je ademhaling een zeer belangrijk onderdeel van mindfulness. Bij de meeste strategieën die we deze maand gedaan hebben maakte we gebruik van je ademhaling. Deze natuurlijke ontspanningsmethode heeft me door veel moeilijke situaties heen geholpen.

Vandaag zullen we de ademhaling gebruiken als focus voor het hier en nu en om te ontspannen. Het zal je ook ondersteunen bij het onder controle krijgen van je gedachten.

100x ademhalen

– Ga zitten of liggen op een plek waar je zeker 5 minuten niet gestoord zult worden.
– Sluit je ogen en ontspan je schouders
– Haal 10x diep bewust adem
– Laat je gedachten gedurende 2 seconden afdwalen en laat ze dan weer wegdrijven als je je weer concentreert op je ademhaling.
– Haal weer 10x diep bewust adem en laat je gedachten weer afdwalen.
– Herhaal dit proces totdat je in totaal 100x adem hebt gehaald.

Maak een mentale aantekening van dit #mindfulmoment en feliciteer jezelf met het zijn in het heden.

Deel je ervaring via commentaar op het blog of via Twitter met behulp van #Mindfulnessuitdaging . Wil je rechtstreeks je ervaringen met mij delen doe dat via de Facebook pagina van Trainingen met LEV of via Twitter @Trainingen_LEV

Deel dit bericht met zoveel mogelijk mensen, dan wordt de uitdaging nog mooier.
Thanks to @Ed_Tmprince of Education’s Voice Blog for letting us use her creative ideas.

Leave a Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *