Mindfulness uitdaging Dag 2.

Onze dagen lijken te worden gevuld met gedachten die heen een weer gaan tussen het betreuren van wat er in het verleden is gebeurd en wat er in de toekomst kan gebeuren. Slechts 10% van onze stress is het gevolg van wat er echt gebeurt. 90% is het gevolg van wat wij denken dat er zou kunnen gebeuren. Mindfulness is het focussen van je aandacht op het heden.

Vandaag maken we een anker voor onze mindfulness.

Het mindfulness voorwerp

Kies een voorwerp dat je draagt als mindfulness voorwerp. Het kan een ring, ID-badge, ketting, stropdas, schoen, horloge, een knop op je shirt, enz. zijn. Het maakt niet uit wat het is, zolang je het maar regelmatig ziet.

Gedurende de dag, op het moment dat je je mindfulness voorwerp ziet, raak je het aan en doe je 3x een diepe mindfulness ademhaling waarbij de aandacht geeft aan de lucht die in en uit je longen stroomt.

(*) Een diepe mindfulness ademhaling bestaat uit 5 tellen inademen, 1 tel vasthouden en 8 tellen uitademen.


Maak een mentale aantekening van dit #mindfulmoment en feliciteer jezelf met het zijn in het heden.



Deel je ervaring via commentaar op het blog of via Twitter met behulp van #Mindfulnessuitdaging . Wil je rechtstreeks je ervaringen met mij delen doe dat via de Facebook pagina van Trainingen met LEV of via Twitter @Trainingen_LEV

Deel dit bericht met zoveel mogelijk mensen, dan wordt de uitdaging nog mooier.

Thanks to @Ed_Tmprince of Education’s Voice Blog for letting us use her creative ideas.

Leave a Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *