Mindfulness Uitdaging Dag 14.

Veel psychologen geloven dat onze emoties begint met een fysieke sensatie, positief of negatief. Wanneer we ons richten op positieve gevoelens die kalmeren, kunnen we emotioneel rustig te worden.

Vandaag, zal onze mindfulness praktijk zich richten op positieve lichamelijke sensaties om bewust te zijn in het heden.

Mediteren met je handen

Wanneer we onze handen wassen in warm water, verruimt dit de bloedvaten en dit haalt je hersenen uit een stressvolle toestand.

– Als je je handen wast met warm water, wees je dan bewust van de sentatie van water en zeep op je handpalmen. Voel de zeep tussen je vingertoppen. Adem diep in om de sensatie te verdiepen.
– Hoe voelt dit?
– Hoe voelt de rest van je lichaam aan?

Herhaal dit elke keer als je vandaag je handen wast.

Maak een mentale aantekening van dit #mindfulmoment en feliciteer jezelf met het zijn in het heden.

Deel je ervaring via commentaar op het blog of via Twitter met behulp van #Mindfulnessuitdaging . Wil je rechtstreeks je ervaringen met mij delen doe dat via de Facebook pagina van Trainingen met LEV of via Twitter @Trainingen_LEV

Deel dit bericht met zoveel mogelijk mensen, dan wordt de uitdaging nog mooier.
Thanks to @Ed_Tmprince of Education’s Voice Blog for letting us use her creative ideas.

Leave a Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *